vrijdag 3 oktober 2014

VRIJDAGGELUK (DEEL 1)

Lees de titel nog maar eens opnieuw. 'Vrijdaggeluk'. Het lijkt net op een bestaand woord, vind je niet? Ik denk dat dat komt omdat vrijdaggeluk ook echt bestaat. Het maakt niet uit wat er namelijk op een vrijdag gebeurd; de hele dag kun je terugvallen op dat ene zinnetje. "Nog even, het is bijna weekend!" Omdat de vrijdag dus best wel een bijzondere dag is ga ik proberen iedere vrijdag een 'vrijdaggeluk' post te plaatsen.

Vandaag heb ik op mijn stage een workshop 'schminken' aan een clubje van zes kinderen gegeven. Een paar jaar terug ontdekte ik dat schminken mij best wel lag en mijn resultaten zeker niet slecht waren. De kinderen waren enorm enthousiast en wilden gelijk prinsessen, vlinders en hondjes worden. Sommigen hadden wel hele bijzondere wensen, maar we hadden de afspraak gemaakt om het deze week 'klein' te houden, aangezien de workshop drie weken op vrijdagmiddag is.

Ik zou willen dat ik de hele dag kon schminken. De dagen gaan al snel, maar de tijd gaat nog harder als je geconcentreerd kindergezichtjes aan het verven bent. "Juf, ik wou dat je mijn zus was, dan kon je me iedere dag schminken". "Nu bent u niet de stagiaire juf, maar de schminkjuf".  Die opmerkingen. Ze worden steeds mooier en steeds bijzonderder, maar ze maken mijn dag, haha!

Schminken vergt geduld. "Juf, ik heb jeuk aan mijn neus". Leuk dat ze dat even melden, maar dat hadden ze beter kunnen vertellen vóór dat ze begonnen met kriebelen en mijn mooie kunstwerk een beetje misvormt. Vriendelijke lachen, grapje maken, verder gaan. I like it.

Dus lieve mensen, dit was mijn vrijdaggeluk. Ik wens jullie een mooi weekend toe!

Tijd op pizza te eten op het strand.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...