vrijdag 10 oktober 2014

VRIJDAGGELUK (2)

Vrijdaggeluk is het aangaan van de laatste uitdagingen om je week succesvol af te sluiten. Dat was het geval vandaag.

Ook dit keer heeft mijn vrijdaggeluk weer te maken met de schminkworkshop! Of ik even iemand in Mega Mindy kon veranderen. Soms is het heel erg lastig als een kind specifieke plannen heeft. En ja, zeg het zelf, Mega Mindy schminken is niet niks. Zeker niet om de superheldin voor veel kleine meiden even uit de losse pols, met mijn minimale ervaring, op een kindergezichtje te toveren.

Maar ja, een kind teleurstellen wil je ook niet. Je bent tenslotte degene die de workshop geeft, ervaren of niet ervaren, en de kinderen hebben een hoge verwachting van je. Even als de ouders van de kinderen, maar ook zeker de collega's die de geschminkte kinderen na de workshop rond zien huppelen. Ik probeer nog heel voorzichtig: 'Oh, vind je deze niet veel mooier?' Oef. Hoe durfde ik het te vragen.

Vastberaden was ze. Met een moeilijk gezicht keek ik naar de afbeelding die voor me lag. Ik was mezelf al helemaal mentaal aan het voorbereiden op mijn eerste schmink-nederlaag, toen het meisje ineens voor me zat met een andere afbeelding in haar hand. Half smekend met denkbeeldige, grote puppy-ogen keek ik naar haar, in de hoop dat ze zou zeggen dat haar voorkeur naar het prinsesje ging die op de afbeelding stond die zij in haar handen hield. "Ik wil deze!" zei ze glunderend. Ik had haar wel kunnen omhelzen.

Terwijl ik de kleurtjes bij elkaar aan het zoeken was, sponsjes en kwastjes zocht bedacht ik me dat ik eigenlijk nog niet eens zo heel goed naar de afbeelding had gekeken. Toen ik weer ging zitten en het voorbeeld omhoog hield, wist ik niet zo goed meer waar ik zo moeilijk over deed toen ik Mega Mindy moest schminken. Deze keuze was hoogstwaarschijnlijk even lastig! Maar, switchen was geen optie, schminken moest ik!

Vrijdaggeluk. Het aangaan van die laatste uitdagingen in de week. Voor mij was dat het gezichtskunstwerk. Ik zeg: Missie volbracht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...