dinsdag 28 oktober 2014

TAG - PROJECT POSITIEF



Wat is het een kunst om altijd positief te blijven. Het is aanstekelijk en bijna magisch. Positiviteit houdt ons op de been, ons koppie boven water en het maakt ons gelukkig. Ik zeg: dit moeten we delen met elkaar! Dagmar heeft op haar blog "by Dagmar Valerie"  het 'Project positief' gestart. Op haar blog heeft ze verschillende posts geplaatst rondom dit thema, die absoluut de moeite waard zijn om te lezen. De 'tag' die bij het project hoort heeft mijn blog getroffen. Het is aan mij om jullie, door middel van dé vragenlijst, een kijkje te laten nemen in mijn leventje; wat betekent geluk voor mij?


Wat is je favoriete quote en waarom?
Ik hou van quotes. Het is niet zo gemakkelijk om er één te kiezen die je favoriet wordt. Eentje overwint wel bij mij. Het is een korte maar veelzeggende quote."Enjoy the little things". We kijken snel over de kleine dingetjes heen, terwijl, zoals het vervolg van de quote al zegt: "One day you may look back and realize they where the big things!" Er is nog een quote die bij mijn favorieten hoort. Een quote die mij iedere dag weer uitdaagt om een stapje verder te gaan: Life begins at the end of your comfort zone. 

Welke droom zou je in je leven willen realiseren?
Ik zou bijna een dromentuin kunnen plaatsen, zoveel zou ik nog willen ondernemen en waar willen maken. Maar toen ik nog een klein goudlokje was, had ik deze wens al: Op ontwikkelingsreis gaan en naar de zon kijken op de tafelberg in Zuid-Afrika. Vroeger droomde ik van een mooie combinatie hiervan. Het helpen in een ontwikkelingsland werd in de loop van de jaren een nóg grotere droom van me. Hoe gaaf om dan hierbij te vertellen dat ik deze droom misschien volgend jaar al waar kan maken. Ik ben meegevraagd voor een ontwikkelingsreis naar Tanzania. E X C I T I N G.

Wat betekent geluk voor jou?
Geluk is voor mij herinneringen maken. Met mijn vriend, mijn lieve vrienden, de leukste broertjes en  het leukste zusje, mijn familie, kennissen en met totaal nieuwe mensen. Geluk is voor mij lachen 'untill your belly hurts', genieten van mooie momenten en het beste halen uit de minder mooie momenten. En voor degenen die mij beter kennen is het geen nieuwtje: ik vind het heerlijk om over die gemaakte herinneringen te vertellen!

Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
♥ Mijn zusje. Haar spontane knuffels, haar veel te grote fantasie en haar wijze woorden kunnen mij betoveren.
♥ Mijn beste vriendinnetje Christine. Haar positiviteit, gestoordheid en ontspannen uitstraling maken mij steeds weer vrolijk.

Waar kunnen we jou wakker voor maken?
You already know, je kunt het êhierê en   êhierê lezen.


Waardoor kreeg je voor het laatst een enorme lachbui?
Vorige week ben ik een weekendje met vrienden geweest. Dat alleen al was onwijs gezellig! Het begon allereerst met de verdwijntruc van Mark, die klaarblijkelijk ook nog eens werkte. Maar 's nachts, toen iedereen moe werd besloten we iets te bedenken waardoor de vermoeidheid weg zou gaan. Ze kwamen op het idee om een tv-programma op te nemen (met mijn camera):"Schlapen met Schliena", vernoemd naar één van mijn honderd bijnamen. Ik kan je vertellen dat de presentatie van het programma echt nergens op sloeg, maar het was lachen, gieren, brullen. Nóg erger toen we 's ochtends een nieuw programma hebben opgenomen, met hetzelfde effect: "Wakker worden met Schliena".

c Op welke prestatie ben je ontzettend trots?
Anders leren kijken naar mezelf en naar anderen, en het inzien dat na 'A' het alfabet niet ophoudt. Kortom: als plan A niet werkt, of je loopt kans A mis, heb je altijd nog de rest van het alfabet. Verder hoop ik over een paar maanden te kunnen zeggen dat ik mijn rekenexamen heb gehaald, daar zou ik echt heel trots op zijn!

Wat zou je anderen willen meegeven?
Wees niet bang om uit je comfort zone te stappen, het is leerzaam en het zeker waard! Het is belangrijk om te weten dat je goed bent zoals je bent. Iedereen bruist van eigen talenten en JIJ doet er toe!

Het zou leuk zijn als jij deze tag zou overnemen en de vragenlijst zou invullen. Positiviteit is er om gedeeld te worden!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...