dinsdag 17 december 2013

EEN KERSTKLOKJE MEER EN EEN HEEL ZWAAR LEVEN

Is dit een goedmakertje?
Het is alweer een tijdje terug dat ik geschreven heb. Mijn idee om wintertips te geven om 'je eigen zonneschijn te creëren' en winterdipjes weer bovenop te komen is ook een beetje in het water gevallen. Jullie zijn nu hoogst waarschijnlijk depressief geworden en hebben een heel zwaar leven. Sorry. Om het goed te maken zal ik straks als nog tips geven. Maar hoe komt het nou dat ik die tips niet eerder heb geschreven?




Nou dat zal ik eens haarfijn uitleggen. Dat weet ik niet. Zal ik Sinterklaas de schuld geven? Zeggen dat ik het te druk had? Sinterklaas zou me nooit vergeven. En ja, wanneer heb ik het niet druk?! Nu we het toch over Sinterklaas hebben, ik ben enorm verwend. De OREO koekjes en chocoladerepen zijn in overvloed gegeven en met een bak 1,5 kg zure matten kan ik de komende maanden wel weer vooruit. En dan nog maar niet te beginnen over mijn kraslot. Eigenlijk zou je iedere dag één vakje moeten openmaken, maar ik kon het niet laten alle vakjes dicht te laten toen een vriendin en ik de kraskalender bewonderde. Het krassen was een feest. Vakje na vakje werd aangevallen door de vlijmscherpe nagels van twee ijverige kraslot-krassers. We keken gespannen toe en af en toe galmde er gejuich door de woonkamer, afgewisselt door droevig gejammer. Éen kerstklokje meer gekrast, dan was ik deze kerst voorzien van €5000 euro.

€5.000 euro is sowieso al een hele goeie winterdipbreker. Je zou natuurlijk naar het buitenland kunnen vluchten en een warm land opzoeken, maar er zijn een hoop andere dingen die je met dat geld zou kunnen doen. Als ik het geld had gewonnen had ik een blog geschreven over wat ik met het geld zou doen, maar ik moet jullie teleurstellen. Of mezelf, als ik dat al niet was.
Nee hoor, ik geef niet zoveel om geld. Dat werd nog eens bevestigd toen ik een test moest maken, en met mij nog wat andere jongeren, waaruit bleek dat ik een 'financiële flierenfluiter' ben. Het hield in dat ik niet zoveel bezig was met geld, ik mijn geld spaar en maar af en toe iets koop. Well, that's right.

En dan hier de tips:
  1. Zet kerstliedjes op en versier je kamer met kerstverlichting!
  2. Vlieg de keuken in en maak iets waar je zin in hebt. TOSTI.
  3. Brownies zijn ook niet verkeerd trouwens.
  4. Ehm. Ik ben weer inspiratieloos.
  5. Gewoon sneeuwballen gooien. Zonder sneeuw.

4 opmerkingen:

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...