vrijdag 29 november 2013

DOEI HYVES, JE WAS LEUK

Eerst moesten we dealen met het verlies van MSN en nu moeten we vandaag ook nog afscheid nemen van Hyves. Ook al is de populariteit van Hyves enorm gedaald de afgelopen 2 jaar, het was een hele goeie tijd. Van krabbels tot tikken, van WieWatWaar's tot lid worden van de meest onzinnige opgerichte Hyves aller tijden. We waren fanatiek, heel erg fanatiek.




Ongeveer iedere week veranderde ik de achtergrond op mijn Hyves. Want ja, dat was cool enzo. Hele zondagmiddagen waren gevuld met het zoeken van achtergrond die , want ja in die tijd droop het slijm uit m'n mond ervan, vooral te maken hadden met Parijs en de Eiffeltoren. Zo ben ik van welgeteld zestien hyves lid geworden om daar de perfecte achtergronden te vinden. Ö

Verder was ik een echt krabbelaar. Iedereen in de omgeving, die overigens ook echte krabbelaars waren, werd plat gekrabbeld door mij, met de ene zin Bold, de ander Italic, weer een volgende zin Link en het laatste stukje werd vaak afgesloten met een Strike. En dan nog maar niet te beginnen over de miljoenen smileys die door mijn berichten dwarrelden. En geef toe, zowel Facebook als Whatsapp: geen van de smileys tippen aan de smileys die Hyves bezat.
Later in mijn Hyves carrière ben ik de krabbels op mijn eigen pagina gaan bijhouden. Alle onzinnige krabbels werden verwijderd. En bij m'n krabbels stond zoiets van: "Krabbels worden gelezen & verwijderd. Alleen de leukste blijven. XXXXXX 

Het verzamelen van R&R's, oftewel reacties en respects, was voor velen onder ons ook een sport. "R&R = back" was een veel gebruikte tekst onder de profielfoto's. Bij sommigen werd het zelfs zo erg, dat niet alleen onder de foto deze tekst werd geschreven, maar dat er zelfs berichten of e-mails werden gestuurd naar alle vrienden op facebook. Tsja.

Al vanaf 2007 ben ik Hyver geweest. Vandaag is de laatste dag. Twitter en Facebook werden overwinnaar.

Doei Hyves, je was leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...