zondag 3 november 2013

DE EEN-NA-LAATSTE MAAND


"Wow". Dacht ik toen ik wakker werd op 1 november. Het is alweer de een-na-laatste maand van dit jaar. Voordat ik verder ging denken had ik eerst een hele discussie met mezelf, omdat ik dacht dat 'een-na-laatste' geen normaal Nederlands was. Vroeger dacht ik namelijk dat je 'enalaatste' gewoon zo aan elkaar schreef. Maar gelukkig was deze discussie gauw ten einde: Ook al leek 'een-voor-laatste' nog wat meer logisch, 'een-na-laatste' was gewoon goed Nederlands.

November is de maand van het voorproeven van de sfeer van december, so, taste it!
XO Celleke Velleke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...