donderdag 4 september 2014

WEER NAAR SCHOOL


Ik kijk uit het raam terwijl ik nog met een slaapkop op mijn bureaustoel zit. De laatste paar uurtjes zomervakantie tikken voorbij. Op mijn bureau ligt m'n nieuwe agenda, m'n boeken, m'n schriftjes en alles wat weer nodig is om dit jaar succesvol te maken. Want dat is zeker de bedoeling: aan het einde van dit schooljaar zal ik trots met een diploma in mijn handen staan.


Voor die tijd moet er een hoop gebeuren. Ik zal voldoendes moeten halen, een scriptie moeten schrijven... en het grootste en dodelijkste examen in mijn leven zien te overwinnen: rekenen. Toch ben ik er van overtuigd dat het zal gaan lukken. Het zal wat inspanning kosten, maar dat is logisch.

Het is leuk om iedereen weer naar school te zien fietsen. Pasgeboren brugpiepers die voor de zomervakantie groep 8 verlaten hebben, verdrinken zowat in de hoeveelheid boeken die in hun rugzakken zijn gepropt. Onderweg op de fiets haal ik er eentje in. Een meisje met een keurige paardenstaart, bijna verpletterd door haar reuze rugzak. Met een schuin oog kijk ik naast me. Jeetje, was ik ook zo klein toen? Best spannend om helemaal in je eentje naar zo'n nieuwe school te gaan, niet wetende wat daar op je te wachten staat. Ik was bijna geneigd om met haar mee te fietsen, haha.

Ik maakte kennis met mijn nieuwe stageklas, de klas die de eer heeft ontvangen om mij als laatst in mijn leven 'juf' te noemen. Vanaf dan zullen de paden van de 'juf-kant' in mij, scheiden. Waarschijnlijk. Ik ben erg benieuwd wat ik dit jaar tegen zal komen om opnieuw een keuze te maken voor een opleiding. Dit keer hbo. De pabo laten we achterwege, mijn juffenbestaan zal verleden tijd worden. Maar ik weet zeker dat ik iets zal vinden wat beter bij mij past!

Zou er nog tijd blijven om te bloggen?

Liefs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...