vrijdag 5 september 2014

VERBINDING MET PEREN


Eindelijk strompel ik de woonkamer binnen, gooi mijn sleutel op het kastje, rennen (of poging tot rennen), en plof neer op mijn bed. Ik wil liggen en alleen nog maar series kijken. Stage was erg leuk, maar het voelde alsof ik drie weken zonder weekend had geleefd. Totaal overgeslagen. Ik zet m'n laptop aan en ik klik een serie aan. 'Verbinden met peers' staat er. En ja, grappig is het zeker niet, maar ik denk dus altijd aan peren die met naald en draad aan elkaar vast worden gemaakt. Ik krijg het beeld gewoon niet uit mijn hoofd...


Lang leve de internetverbinding bij ons thuis, die altijd snel is, behalve op de momenten dat je wilt dat die peren even sneller aan elkaar genaaid worden. Het laden van de serie duurt lang. In de tussentijd ben ik maar even vakantie foto's en filmpjes gaan kijken, want als je naar het beeldscherm blijft kijken, worden blijkbaar zelfs die peren zenuwachtig en die zouden er spontaan rot van worden.

Zo was dat in dit geval. Na minutenlang wachten, ik moest het drie keer controleren, bleek dat ik de verkeerde serie had gedownload.
Een jong ventje op mijn stage zou hebben gezegd: "Weet je wat het toppunt van domheid is? Struikelen over draadloos internet.

Daar lig je dan. Zo'n trek in peren, oftewel serie kijken. Ik had nog tien minuten voordat ik zou gaan eten en ik had nog steeds geen idee hoe dat spannende stukje zou aflopen wat ik alweer dagen terug voor het laatst had gezien. Opnieuw 'verbinden met peers'. Hopelijk dit keer met iets meer vrucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...