vrijdag 3 mei 2013

EXAMENGEUR IN EEN TOMAAT

Daar loop ik dan in m'n apenpakkie. Een jaar geleden startte mijn carrière hier. Mijn carrière naast al die andere carrières (haha). Het moment waar je jarenlang naartoe werkte was aangebroken. 


Na honderdduizenden repetities en SO's - zoals ze toen nog heel schattig genoemd werden - in de voorgaande jaren en in dát jaar de griezelige tentamens, was het tijd om te gaan leren voor de examens. In die weken bestond school alleen nog maar uit examentrainingen, examentrainingen en examentrainingen. Tot je er echt hopeloos gestoord van werd. Nederlandse, Engelse en Franse kijk- en luisterexamens en met geschiedenis, aardrijkskunde en biologie heel veel oefenen. Als ik er aan terugdenk bedenk ik pas wat een topvakken het eigenlijk waren. Vooral Frans, j'adore cette langue.

Maar het bleef niet bij alleen examentraingen maken op school. Thuis moest er ook diehard geleerd worden voor deze vakken. Natuurlijk had hele grote dikke boeken waar ik samenvattingen van ging maken, maar er was één fantastische leermanier die me tijdens het leren heeft geholpen. Studyflow.

Dit is dus even een heel belangrijke blog voor de aanstaande studie-nerds die voor hun examens bezig zijn. Als je thuis wilt kijken hoe hoog jouw niveau is van de vakken waar je examen in gaat doen, welke onderdelen je goed genoeg kent en waar je nog aan moet werken; wacht niet langer en meld je snel aan op examen.studyflow.nl.
Op deze site kun je namelijk examens van de voorgaande jaren maken. Er word na het maken van zo'n examen aangegeven hoelang je er over gedaan hebt, waar je sterke kanten liggen en waar je nog aan moet werken. Je kunt deze natuurlijk in je eentje doen, maar ook samen met je anderen. Studyflow slaat ook meteen je scores op en zo kun je zien hoe ver je vooruit gaat. Héél erg handig!

Maar nu weer even terug naar dat apenpakkie. Een jaar terug liep ik op dezelfde plek. Niet-wetende hoe mijn examens zouden gaan, of ik zou gaan slagen en hoe alles daarna zou gaan lopen.
Afgelopen maandag startte het tomaten plukken weer. Finally. Weer lekker in dat karretje door de paden racen en alle mooie tomaatjes plukken. Een heerlijk werkje met gezellige mensen. Intussen geen verhalen meer over of ik wel of niet ga slagen, maar over mijn nieuwe opleiding.

Helaas is de vakantie en dus ook de werkweek voorbij en moet ik wachten tot de zomervakantie. En dan, als ik weer terug ben, kan ik weer even de heerlijke geur van het examenjaar opsnuiven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...