vrijdag 5 december 2014

VRIJDAGGELUK (10) - OPERATIE RIJBEWIJS


Vroege vrijdag met geluk. Gister ben ik geslaagd voor mijn rijexamen! Het was een hele operatie al zeg ik het zelf; 3x is scheepsrecht.

Ik werd met open armen ontvangen op stage. "Juf, juf! En?! Heeft u het gehaald?" Mijn vrolijke glimlach zei al genoeg en ineens stond er een grote groep met juichende kinderen voor me. 

Het is altijd handig om dingen visueel te maken voor ze. Niet alleen voor hen, een beetje visuele uitleg kan het verschil maken! Ik had meteen de activiteit van de dag toen we een dramales waren begonnen op het schoolplein met 'hoe de juf in de auto had gereden'. Ik geloof dat ik toneelles ga geven later, die ogen, dat gelach, je zou al bijna denken dat het vrijdag was.

Zeker toen we bij het ongeveer meest onhandige moment van het examen kwamen. De kinderen keken vol spanning toe hoe ze de juf na gingen doen. "Nou jongens, weer even goed opletten. Want we gaan het navigatiesysteem gebruiken." Ze knikten en ik vervolgde m'n verhaal. "En de juf ging draaien aan het knopje (allemaal draaiende handjes die het nadeden)". "Maar wat gebeurde er? De radio ging harder! En de juf draaide weer aan het knopje; en de radio ging zachter. Hoe kon dat nou?!" Ik kon zo ongeveer alle kinderen opvegen. Tja, ik wist ook niet dat ik aan de verkeerde knop zat te draaien. Toen ze al schaterend vroegen of dat echt was gebeurd heb ik maar verteld dat dit de toneelles leuker maakte...

Maargoed, vrijdaggeluk. Verkeerde knopjes of niet, mijn halleluja-momentje was toch echt toen de examinator zei dat het te druk was op de snelweg en dat die opdracht zou vervallen. Ik kon hem wel omhelzen. Zeker toen we bij het CBR terugkwamen en hij zijn hand uitstak om te vertellen dat het me gelukt was. Maar dat heb ik maar niet gedaan, haha.  Ik heb gister gelijk een afspraak gemaakt voor vandaag om m'n rijbewijs aan te vragen. Als het mee zit heb ik hem volgende week binnen en kan ik gaan genieten van m'n nieuwe vrijheid! 

Dit was nog is een mooi cadeautje van Sinterklaas.


post signature

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...