woensdag 14 december 2016

DE WERELD WAAR ALLES KAN



Ik droom vaak en ik droom vaak vreemd. Dat is niet erg, want zo begin ik iedere dag met een brede grijns op mijn gezicht. Daarnaast ben ik honderden ervaringen en kennis rijker. Van samenwerkingen met topspionnen en superhelden, tot gered worden door een dolfijn en vastzitten op een onbewoond eiland. Avonturen uit mijn tweede wereld. De wereld waar alles kan.

Ik zou er bijna een boek over kunnen schrijven. Ik meen het, er zitten echt goede verhalen achter mijn dromen. Soms hè, soms dan droom ik de droom van vandaag morgen weer verder. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Mijn grootste vraag is, hoe mijn hersenen zoveel interessante, grappige, idiote en bizarre dingen kunnen bedenken. Maar nogmaals, het is de plek waar alles kan.

Zelfs als je niet zo regelmatig droomt als ik, kun je vast het gevoel in je ophalen dat midden in je droom - die droom die zo lekker droomt - de wekker gaat. Ik kan je vertellen dat dit veel vaker voorkomt dan ik zou willen. Niet alleen in m'n warme bed, maar ook buiten in deze koude wereld. De wereld waar topspionnen dichterbij je staan dan je denkt en dolfijnen nog wel eens wolven in schaapskleren kunnen zijn. En ja, dat is het moment dat je niets liever wilt dan vastzitten op dat onbewoonde eiland. Of?

Dromen over een onbewoond eiland schijnt aan te geven dat je gered wil worden. Superhelden zijn niet altijd ver te zoeken, ook niet in de realiteit. Één Superheld heeft allang door dat je gered moet worden, maar je moet het wel zelf willen. Die Superheld vloog van ver naar deze wereld met topspionnen, dolfijnen en wolven in schaapskleren om te zorgen dat jij weer safe bent. In deze wereld, de realiteit, waar dit dus óók kan.

Tijd om de verantwoordelijkheid op te pakken. Laat jij je redden?

Ik droom vaak en ik droom vaak vreemd. Maar dat is niet erg. Want zo begin ik iedere dag met een brede grijns op mijn gezicht en ben ik honderden ervaringen rijker om gered te willen worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...