vrijdag 3 januari 2014

DE NIEUWJAARSSTROMPEL


Het is en blijft het aftellen wat het zo extra leuk maakt. Eerst zit je twee minuten te prakkiseren of je nou op de 4e minuut je kleding uit zal doen, of dat je toch maar wacht tot de teller de laatste twee minuten aftikt. Uiteindelijk heb ik maar voor minuut 2,5 gekozen, lekker random.



Jassen, schoenen, sokken, broeken. Alsof het de warmste zomerdag is liggen er handdoekjes en grote tassen op het strandzand geprepareerd. Melkflesgekleurde mensen staan om me heen, zichzelf warm te springen, in hun zomerse zwemkleding. Terwijl ik druk bezig ben om al de spullen in een tas te doen wordt er aan mijn arm getrokken. Ik word meegesleurd door de menigte en tussen alle mensen vind ik een plekje vlak vooraan. Niet helemaal vooraan natuurlijk. Dat vind ik eng. Ik zie het al helemaal voor me dat iedereen over me heen rent, terwijl ik als een soort Scrat (de beroemde eekhoorn uit Ice Age) plat word gestampt. Maar ja, om nou helemaal achteraan te gaan staan is ook zo wat. Dan word je als nog overgereden, dit keer door terugkerende bevroren mensen.

Als de teller de laatste seconden aantikt gaat m'n hartje sneller kloppen. Als een wilde holbewoner schreeuw ik de laatste 3 seconden uit, alsof ze het in het hele land moeten horen. Voor ik het weet ben ik aan het rennen. Hand in hand met degene die voor het eerst mee doet. Af en toe ontwijk ik een trage man, een sloom moedertje of iemand die toch besluit niet meer mee te doen. En dan, dan kom ik in het water. Alsof alle spieren in m'n benen ineens de Gangnam Style willen doen race ik door het water. Het rennen vertraagt. Het enige wat er door mijn hoofd gaat is: IK MOET KOPPIE ONDER. Een stroom van terugkerende mensen komt op me af. Intussen ren ik helemaal niet meer, het is meer strompelen geworden. Ze hadden het beter de Nieuwjaarsstrompel kunnen noemen.

Nadat ik weer terug ben gekomen bij mijn handdoek, en de ijspegels nog net niet aan mijn neus bungelen, word ik eerst even opgewarmd. Dat is niet verkeerd, zo'n knuffel van een knappe jongeman in een Reddingsbrigade trui. En wacht. Laat dat dan net mijn vriendje zijn. ;)
Tijd voor een warme douche en een gezellige borrel. Nieuwjaarsstrompel 2014, ik vond je leuk.

2 opmerkingen:

  1. Nieuwjaarsstrompel oh ja joh. Niet te veel overdrijven he, is niet goed voor je. Maar lekker de koude zee in dat wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk, Célina, toch stoer dat je het ondanks het strompelen en de kou volgehouden hebt!
    groetjes, Arjan

    BeantwoordenVerwijderen

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...