maandag 7 september 2015

STUDIE - MIJN EERSTE DAG ALS STUDENT


Vanochtend besefte ik het toen ik werd gestoord in mijn droom. Ergens naast mij trilde iets, dat leek op mijn wekker. De kou omarmde me, toen ik geschrokken het deken van mij af sloeg. Het was maar een droom... dé droom...

Hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet. Of ik nou zenuwachtig ben voor de eerste schooldag, of ik er eigenlijk niet zo heel druk mee bezig ben: steeds op de laatste dag van de vakantie droom ik dat ik naar school ga en standaard te laat kom bij de eerste les. Ik kan nóg eerder de wekker laten gaan, nóg harder fietsen, desnoods de bus voortduwen of laten slepen door een vliegtuig; deze droom heeft nooit een goede afloop. Vannacht was het de eerste keer dat ik droomde dat ik te laat kwam met de bus, want ja het luizenleventje met 'even naar school fietsen' is nu voorbij. Niet dat ik dat erg vind, want ik hou van het OV. Vrij vreemd was de droom, want ondanks dat ik te laat was ben ik toch nog even langs de Starbucks geweest om eens lekker koffie te halen. Dat is dus best vreemd als je al te laat bent én geen koffie lust...

Gelukkig zat ik in real-life op tijd in te bus. Misschien zelfs wel een beetje te vroeg, maar ik wilde de eerste dag geen risico's lopen. Risico's bleken al helemaal uitgesloten toen ik 35 minuten voor lestijd aankwam. Ik keek eens om me heen terwijl ik midden in de reusachtige Hogeschool stond. Tsjonge, wat word ik toch een grote meid, ha ha.

De eerste les was een groot succes: Psychologie. We waren iets te enthousiast en zaten op de voorste rij, met uitgeklapte tafeltjes, onze allereerste hoorcollege te beleven. Ik voelde me nu echt een student. (:

Mijn rooster is i-de-aal. Hoe ideaal? Om half 11 kon ik de bus richting huis weer opzoeken. Deze bus was in tegenstelling met de ochtendbus heerlijk leeg. Ik besloot helemaal achterin te zitten, vier plaatsen. Nah, eigenlijk twee, want mijn tas neemt al twee plaatsen in beslag...

Terwijl ik muziek luisterde en een beetje om me heen keek, besloot de buschauffeur eens flink te remmen. Mijn hele schooltas + inhoud vloog van de achterste bank naar voren. Waarom stond mijn tas nou open op dit moment, snik? Mijn hele tas inhoud lag verspreid op de vloer van de bus. Van boeken tot pennen, flesjes, lunch, lepeltje voor mijn kiwi, bril, borstel, deo, noem maar op. Gelukkig waren twee mannen zo vriendelijk om mijn tas even te her-inpakken. THANK YOU.

En zo kwam mijn eerste officiële dag als student ten einde. Ik ben benieuwd hoe de rest van de week bevalt. En de rest van het jaar. De jaren. Misschien morgen naar de Starbucks?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...