vrijdag 7 november 2014

VRIJDAGGELUK (6) - TIJD VOOR WEEKEND


Jullie boffen dat ik op vrijdag stage loop. Op mijn stage maak ik een hoop dingen mee die een blogpost waard zijn. Helaas kan niet ieder 'ding' de categorie 'Vrijdaggeluk' behalen. Om dat te worden, moet je een genie van een verhaal zijn. Voor mij dan.



Je krijgt het niet allemaal cadeau. Helaas niet. Je zult je afvragen waar ik naartoe wil. Ik zal het kort en bondig houden; ik ben helaas weer gezakt voor mijn rijbewijs. Dan zou je denken: hoe kan het dan mogelijk zijn dat er dan altijd 'Vrijdaggeluk' bestaat? Ja, dat dacht ik gister ook eventjes. Tot ik op mijn stage kwam en een knulletje naar me toe kwam gerend met een doosje waar één klein chocolaatje in zat. "Voor u." Vrijdaggeluk never dies.

Vandaag had ik de hele dag om uit te kijken naar het weekend. Vervelend van dat examen, ik baal er echt van. Morgen ga ik naar het BEAM Festival waar ik, na twee jaar, weer m'n grote favorieten ga zien. The Afters.
De dag zelf begon ik vandaag met een schoolontbijt. Samen met mijn klas gingen we ontbijten, wat een gezelligheid! Er werd werkelijk gevochten om een plekje naast de juf (begrijpelijk haha). Ik kan zo genieten van die opmerkingen die de kinderen maken. Ze komen soms uit het niets en zijn zonder dat ze het doorhebben getekend met diepgang. De beste filosoof zou daar nooit tegenop kunnen.

Kortom. Je kan niet altijd wind mee hebben, (daar kwam ik vandaag ook achter op de fiets...), maar ik blijf erbij: geluk zit in de kleine dingetjes.

Fijn weekend voor jullie!



post signature

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen post

CITROENLOTION MET EEN VLEUGJE MUGGENHAAT

Als het nieuwe schooljaar begint, broeit mijn gedachten van goeie voornemens en initiatieven. Een soort oud en nieuw voor het komende s...